SUPER dat je hier een kijkje neemt 🙂
Ik kan me voorstellen dat je naar iets op zoek bent, iets specifieks, en dat je je afvraagt of Yoga het antwoord is. Aarzel niet om contact op te nemen als je inderdaad bepaalde vragen hebt!

Wat kun je verwachten, heel in het kort:
In mijn yogalessen is de aanpak concreet, zonder wollig taalgebruik. We werken met het lichaam en door ongedwongen oefening wordt vanzelf ook de binnenwereld aangeraakt (want je spreekt ook het zenuwstelsel aan) en van spanning verlost.
Yoga traint en ontspant het lichaam maar helpt dus ook om het denken tot rust te brengen. Ideaal als dit bij jou de neiging heeft om altijd maar door te gaan, waardoor je ook in je vrije tijd soms als het ware “op je werk zit”.

Herhaling is noodzakelijk want Yoga is geen trucje of quick fix (beetje jammer misschien), je moet het echt zien als een training. Maar het werkt ondertussen wel als een tierelier!
Het bevrijdende effect van Yoga, zowel lichamelijk als geestelijk met als vervolgstap meditatie, is wat ik zo super graag wil meegeven aan cursisten.
Als ik me niet vergis is dat wat je tegenwoordig je missie noemt, dit is die van mij dus!
Yoga voor een soepel lichaam en een opgeruimd hoofd!

Neem contact op als je vragen hebt of om je op te geven!
Lieve groet,
Ingrid


De lessen in persoon vinden plaats in de sfeervolle yogaruimte in het Annapark in Venray, klik op Yogales voor het weekrooster en de abonnementsvormen.
De omgeving is groen, onze voordeur kijkt uit op een bos, en ook binnen is gezorgd voor een natuurlijke en kalme sfeer 💚

Regelmatig les volgen in een speciaal daarvoor ingerichte ruimte is een heel waardevol gegeven! Je kunt je vaak beter dan thuis concentreren op de oefeningen omdat de omgeving je daarin ondersteunt. Dit verdiept het effect van de oefeningen, je brein helpt als het ware een handje mee.

Hier is ruimte voor persoonlijke aandacht, ook tijdens de groepslessen.

Online bieden we een breed scala aan begeleiding in de Yoga-Bieb. Je vindt daar zowel complete yogalessen (fysiek aan de slag voor kracht Ên ontspanning) als meditaties en ontspanningen waar je zittend of liggend van kunt genieten.

Het online aanbod is heel handig als je dagelijks met Yoga aan de slag wilt gaan, voor diepgaande lange termijn resultaten.
Zoals bij alle lessen die ik geef staan ook hier helderheid, eenvoud en rust voorop. Geen ingewikkelde technieken of hoogdravende praatjes op de voorgrond dus… 😉

Ben je lid van de Bieb dan kun je zo veel lessen volgen als je maar wilt, op de tijden dat het jou goed uitkomt. We hebben geen live internetverbinding, ik zou daarbij toch niet goed kunnen zien wat je doet. De instructies worden zo gegeven dat je met gesloten ogen mee kunt doen. We willen namelijk in de Yoga met de aandacht naar binnen, en niet op een beeldscherm geplakt…

Uiteraard kun je wel met vragen bij me terecht, zoals altijd denk ik graag met je mee!

Meditatie is een staat van zijn. Je komt daar door het toepassen van een techniek, ook het inzetten van die techniek noemen we gemakshalve meditatie. Maar in feite gaat het hier om concentratie- en ontspanningsoefeningen. Eigenlijk lijkt dat best veel op wat we aan het einde van de yogales ‘de ontspanning’ noemen.  

Door het oefenen met zo’n techniek, die heb je in allerlei soorten en maten, kom je innerlijk tot rust. Is de rust diep en de geest/ het denken stilgevallen, dan ben je in de staat van meditatie. Hiervoor bestaat op dat moment geen begeleiding meer, maar die heb je dan ook niet meer nodig.
In de Meditatieclub gaan we in drie maanden op weg naar deze staat van zijn.

Gaandeweg leer je te zitten in stilte, waardoor het ook vanbinnen stil, of stiller, kan worden 🌱

Oefenen is de sleutel.

Hier vind je meer info over deze training, er start een nieuwe in het najaar van 2022. Tot die tijd worden er losse meditatielessen ingepland zoals op zaterdag 18 juni.


 

Even praktisch:

Voor Yoga heb je geen dure uitrusting nodig!
Zorg voor een yogamat en een dekentje om tijdens de ontspanning niet af te koelen en draag soepel zittende kleding.

Het is niet goed om Yoga op een volle maag te beoefenen. Eet daarom twee uur van tevoren niks meer (of zeer weinig en heel licht) en wacht na de les een half uurtje voor je weer iets eet. Extra water drinken na de les is goed om de vrijgemaakte afvalstoffen beter te kunnen afvoeren.

Nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor onze maandelijkse nieuwbrief. Voor inspiratie, fijne workshops en ander nieuws !

Deze recensies zijn uiteraard geplaatst met toestemming van de schrijvers, net zoals die op de recensie pagina!